Yaşam

İstanbul Modern Sinema’da ‘Unutma Yolları’: 14 yıl saklanacak

İstanbul Çağdaş Sinema’nın yeni yerindeki açılış programı, adını yönetmen Burak Çevik’in “Forgetting Forms” filminden alıyor. Yönetmen Burak Çevik’in dünya prömiyerini 73. Berlin Film Festivali’nde yapan yeni sineması “Forgetting Forms”, yönetmenin katılımıyla Türkiye’de ilk kez 17 Haziran’da İstanbul Çağdaş Sinema’da gösterilecek.

Film, gösterimin ardından 14 yıl boyunca İstanbul Modern’de gizli tutulacak. Türkiye’de bu dönemde bir daha gösterime girmeyecek olan sinema, böylece hafızanın nasıl katmanlara ayrıldığı ve yeniden yazıldığı bir deneyime dönüşecek örneğin.

İstanbul Çağdaş Sinema Küratörü Müge Turan, “Film, İstanbul Modern’in 14 yıldır ziyaretçileriyle buluşan Depo binasının tarihine ayna tutarak, bir çiftin 14 yıllık ayrılık ilişkisi üzerinden hafızalardaki boşlukları dolduruyor. Çiftin diyaloglarına İstanbul Modern’in antik kalıntılarından, terk edilmiş ya da yapılmamış binalarından görüntüler eşlik ediyor. Çevik film hafızasını aktif olarak çalıştırarak, derinlerde bir yerde sinemanın kendisini anlamaya çalışıyor” dedi.

‘FİLMİN GİZLİ OLMASI İÇİN EN İYİ YER’

Yönetmen Burak Çevik, sinemanın sır gibi saklandığı 14 yılın öyküsünü şöyle anlattı:

“İstanbul Modern inşaatının, ayağımda inşaat botları olması, uzun süredir üzerinde çalıştığım Unutma Yollarını kafamda baretle gösterip saklamam için en uygun yer olduğunu hissettim. . Renzo Piano’nun denizi her yerden görmenizi sağlayan şeffaf binanın içinde kara bir kutuyu çağrıştıran hard diskte 14 yıl boyunca saklı kalacağı fikri vardı. Sinemanın bellekle ilişkisini ve sorguladıklarını seyirciye gösterim pratiği üzerinden yaşatabilir miyiz? Temel soru buydu.”

“Unutma Yolları” teması şöyle:

Erdem (Şenocak) ve Nesrin (Uçar) çifti, ayrılıklarının üzerinden 14 yıl sonra bir araya gelirler ve aralarındaki ilgiyi ve neden bitirdiklerini hatırlamaya çalışırlar. Sinema boyunca bugün hatırladıkları ile geçmişte söyledikleri hatta gördükleri rüyalar iç içe geçmiştir. Bu arada yönetmen kendi deposundaki görüntüler ve kaydettiği mekanların anıları üzerinden başka bir şey hatırlamaya çalışıyor. Sinemada kaybettiği bir şeyi, terk edilmiş bir binanın kalıntılarına bakarak veya donmuş bir gölün ortasındaki bir deliği, hatta muhtemelen bir el feneriyle karanlık bir odayı tarayarak bulmak istiyor. (KÜLTÜR SANAT HİZMETİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort